Hej, inom en månad drar vårt garagebygge igång. Jag kommer bygga det själv med lösvirke. Det är egentligen bara en viktig fundering som jag har och det är hur jag skall isolera taket.
Vinden är inte tänkt att användas till något förutom eventuellt lite brädor som man vill förvara till framtida projekt. Kan jag bara lägga tex 120mm isolering mellan nedersta delen på takstolarna och ha plast på undersidan av takstolarna? Behövs ingen plast på ovansidan av isoleringen? Med denna lösningen så blir det alltså helt öppet mellan isoleringen och råsponten så den lär väl klara sig bra?
Om jag gör så så bör jag väl kunna lämna några centimeter luftspalt ut mot sidorna och sedan sätta ett insektsnät så bör väl ventilationen vara tillräcklig, så som på den andra bilden.
Behöver man ventilation till själva garagedelen?
Tack på förhand.
Vinden är inte tänkt att användas till något förutom eventuellt lite brädor som man vill förvara till framtida projekt. Kan jag bara lägga tex 120mm isolering mellan nedersta delen på takstolarna och ha plast på undersidan av takstolarna? Behövs ingen plast på ovansidan av isoleringen? Med denna lösningen så blir det alltså helt öppet mellan isoleringen och råsponten så den lär väl klara sig bra?
Om jag gör så så bör jag väl kunna lämna några centimeter luftspalt ut mot sidorna och sedan sätta ett insektsnät så bör väl ventilationen vara tillräcklig, så som på den andra bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver man ventilation till själva garagedelen?
Tack på förhand.
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden