Hej. Har läst runt lite och inte fått riktigt klart för mig.
Vi har gammal hus med plåttak.
Nu har jag tagit ner väggen till kattvinden, ca 2m. Och snedtaket är spontat.
Jag tog bort en bräda och såg takstolarna och det finns ingen isolering utan det var bara spontat igen utanpå stolarna,
Behöver jag luftspalt, om jag isolerar, hade tänkt ta bort de innersta sponten och isolera och ev. Plasta och upp med väggskivor. Längst upp i vikel med det plana taket är det isolerat med kutterspån.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.