Funderar om jag kan isloera ett släpvagn underifrån med EPS- eller XPS-skivor eller kommer jag få problem med fukt mellan golvet och isoleringen. Vad tror ni? Det finns en sommarstuga ovanpå släpet.
Kärran står på stället så jag tänkte bara kapa ut passliga bitar och trycka upp i mellanrummen.
Se bifogad bild.
Kärran står på stället så jag tänkte bara kapa ut passliga bitar och trycka upp i mellanrummen.
Se bifogad bild.
Jag är ingen byggare så jag gissar bara hejvilt 😅 …funderade om eventuell kondens uppstår mellan golvet och isoleringen när det är kallt ute och varmt inomhus. Stugan vedeldas.pacman42 skrev:
Det handlar bara om ca. 14 kvadratmeter så kostnaden för byggmaterialet spelar inte så stor roll i mitt fall.
Isolera på du, typ alla husvagnar har frigolit i golvet, på vissa är den helt synlig under.
Fukt o värme i huset stiger uppåt. Fuktproblem i golvet på tex en husvagn beror på inträngande vatten från regn, att karossen inte är tät, inte för att det är varmt i vagnen.
Gör de nån cm mindre och foga med fogskum
Fukt o värme i huset stiger uppåt. Fuktproblem i golvet på tex en husvagn beror på inträngande vatten från regn, att karossen inte är tät, inte för att det är varmt i vagnen.
Gör de nån cm mindre och foga med fogskum
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Golvvärme på oisolerad platta? Göra om? Hur vet jag?
Isolering -
Isolera timmerhus utvändigt
Lösvirke & Timmerhus -
Isolera garage utan att panelen är öppen upp och nertill
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur förlägga dubbelisolerade enledare tillhörande samma krets?
El -
NY rejäl Släpvagn/Biltrailer
Säljes, Uthyres & Skänkes