Hej. Jag har ett djupborrat hål med alla tillbehör i ett rum av betongblock under mark. Rummet är ca 2m djupt och 3-4 kvm.
Nu har jag sett att putsen/isolering har börjat släppa rejält från tak och väggar. Min tanke är att riva all puts på insidan och sedan sätta någon isolering istället. Jag måste kunna montera elektronik och sladdar på den eventuellt en plywood som jag sen monterat elektroniken.
Har ni någon tips på isolering och hur man isolerar?
Behövs isolering när det är under mark på detta sätt?
Behöver jag frostvakt?
Vi bor inte där så rummet kommer stå still med vatten med några veckors mellan rum.
Nu har jag sett att putsen/isolering har börjat släppa rejält från tak och väggar. Min tanke är att riva all puts på insidan och sedan sätta någon isolering istället. Jag måste kunna montera elektronik och sladdar på den eventuellt en plywood som jag sen monterat elektroniken.
Behöver jag frostvakt?
Vi bor inte där så rummet kommer stå still med vatten med några veckors mellan rum.
Du har djupare än mig. Jag har ingen isolering där nere. Bara en frigolit i marknivå. Hydropressen sitter där nere å de går bra.J Jonathan Svahn skrev:Hej. Jag har ett djupborrat hål med alla tillbehör i ett rum av betongblock under mark. Rummet är ca 2m djupt och 3-4 kvm.
Behöver jag frostvakt?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är risken med för stora plattor på oisolerad platta?
Golv -
Isolera runt rökrörets genomföring
Isolering -
Isolera befintliga ytterväggar med förpackningschips
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Mögel på vägg i isolerat förråd
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Isolera pumprum i kallförråd
Isolering