Vi har ett uterum som ska isoleras, prepareras med golvvärme och sedan skall vi bygga kök där. Ytterväggarna som vetter ut från huset är uppbyggda av lekablock och måste således isoleras från insidan.

Hur tjockt lager isolering bör man minst ha? Jag har hört minst 5cm och kanske uppemot 10cm isolering innan gipsväggen. Till saken hör att vi vill spara varje centimeter och därför inte isolera för mycket.

Nya 3-glasfönster skall oxå in.
 
Nä, kan tyvärr inte isolera utifrån.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.