A: Så är brukligt att göra vid renoveringar iaf.
B: Ja luftspalt 22mm
C: Jag har efter tilläggisoleringar ca 300 mm djupa smygar o det är ingen imma på fönstrena iaf
D: Om du lyckas få såna mänder kondensvatten så det rinner då har du snart inget hus kvar
Jag avslutade plasten genom att häfta den mot golvet under golvlisten.
I gamla hus är det omöjligt att lösa ångspärren 100% utan att riva bort samtliga golv tak m.m.
Tror inte att man behöver ligga sömnlös för det , se det såhär, du har juh förbättrat ångspärren väsentligt iaf.