Hej!

Har en fd ekonomilänga som ska bli delvis vinterbonad. Har nu kommit till isolering av innertaket.

Kallvinden är i fullhöjd endast läkt och eternitplattor som yttertak. Bjälklaget består av golvplank och under det träbjälkar. Jag har inget behov av att varmisolera vinden utan vill endast ha värme på bottenplan.

Som jag ser det är ett alternativ att diffusionspärra bjälklaget uppeifrån (från vinden) och lägga ut isolering ovanpå. Alternativ 2 att lägga i isolering i bjälklaget underifrån därefter plats och slutligen takpanel.

Takpanel kommer jag ha i vilket fall som. Vad tror ni? Fördelar resp nackdelar?? :thumbup:

Mvh,
 
Ingen som tycker något? Var inte blyga! :cool:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.