Hej!

Håller på att renovera källaren och har nu rivit ner putstaket samt tagit bort ett lager råspont. Har nu kommit fram till bjälklaget där det ligger byggmästarfyllning som jag inte är så sugen på att ta bort. Jag har en spalt på 3cm till botten av bjälken där jag funderar på ifall man skulle få in lite isolering främst för att dämpa ljud från ovanvåningen.

Har hittat så kallad fasadboard som är 30mm tjock som jag funderar på ifall man kan skära till sätta mellan bjälkarna och sen gips direkt mot bjälkarna.

Vad säger forumet? Kommer det funka och är det värt pengarna?



https://www.hornbach.se/p/isolering...ockwool-stenull-30-x-1200-x-2700-mm/10269506/
 
  • Renoverad källare med exponerat bjälklag och en liten källarfönster. Väggar i behov av reparation, förslag på isolering mellan bjälkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det funkar bra.

//AA
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.