495 läst ·
9 svar
495 läst
9 svar
Isolera innedörr
Hej!
Vi har tunna innerdörrar hemma. Jag skulle vilja isolera en av dom. Inte från ljud ifrån själva rummet, utan ljudet av dörren som stängs ganska ofta. Jag tänker att man borde kunna fylla dörren med något? Har ni några tips på vad som kan göras? Det enda jag hittar när jag googlar är hur man isolerar från ljud och värme från rummet, men inget om själva dörren.
Kommer ni på något eller ska jag bara köpa en ny dörr? 😄
Vi har tunna innerdörrar hemma. Jag skulle vilja isolera en av dom. Inte från ljud ifrån själva rummet, utan ljudet av dörren som stängs ganska ofta. Jag tänker att man borde kunna fylla dörren med något? Har ni några tips på vad som kan göras? Det enda jag hittar när jag googlar är hur man isolerar från ljud och värme från rummet, men inget om själva dörren.
Kommer ni på något eller ska jag bara köpa en ny dörr? 😄
Ja, jag har väldigt svårt att se att isolering av själva dörren skulle lösa problemet? Snarare blir det värre då dörren blir lite tyngre...
Funkar inte en list så kanske en dörrstängare med dämpning löser det? Eller så får man låta bli att smälla i dörren.
Funkar inte en list så kanske en dörrstängare med dämpning löser det? Eller så får man låta bli att smälla i dörren.
Jag jobbar på att lära en tonåring att använda dörrhandtaget, men det går sådär. Men jag ska absolut testa list, och se om det räcker med detuseless skrev:
Vanliga innerdörrar brukar ha ett bikakemönster av papp el. dylikt. Att fylla upp dörren med något, på ett någorlunda enkelt sätt ser jag som utsiktslöst.
En tunn gummilist kan ev. funka, risken är att den gör det svårt att stänga dörren.
En tunn gummilist kan ev. funka, risken är att den gör det svårt att stänga dörren.
Jag har använt sådana här för att dämpa smällande köksluckor, kanske är lättare att få plats med än en hel list.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...ningsbeslag/skapladdampare/damplinser-024861/
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...ningsbeslag/skapladdampare/damplinser-024861/
Klicka här för att svara