2 191 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Isolera golvet i förråd "Lina"
Har någon här på forumet isolerat Skånska Byggvarors förråd Lina? Förrådet är delat på två. Jag vill använda den ena delen till hönshus och det ska vara isolerat. Enligt beskrivning rekommenderas att bygga på betongplattor. Reglarna ska ligga direkt på plattorna med tjärat papp mellan. Reglarna är bara 40 mm! Funderar därför på att höja reglarna, lägga alsfaltboard och sedan isolering och på med golvet. Då får jag luftspalt mellan plattor och asfaltboard. Låter detta OK eller har någon en bättre idé?
Vill bara säga att hönshus behöver inte vara isolerade, speciellt inte om du håller lantrashöns. Ströbädden samt hönsen själva alstrar en hel del värme vintertid. 
Jag har funderat på det också. Det hade dock varit skönt att ha ett par plusgrader i hönshuset när det är minus ute så att vattnet inte frös. Sen inbillar jag mig att det kanske blir lite torrare i ett isolerat utrymme (med bra ventilering förstås) och det mår hönsen bra av. Men visst, jag har funderat över nytta/jobbinsats...
Sätt en värmelampa över vattenautomaten istället. Höns mår dåligt av att det blir för tätt också.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är det värt att isolera golvet till förrådet
Grund & Markarbeten -
Isolera golvet på förråd?
Byggmaterial & Byggteknik -
Isolerad förrådscontainer, mögel på golvet
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Asfaboard eller vindpapp för isolerat förråd i kallvind, och hur göra med golvet...?
Isolering -
Ska öppna upp till ett förråd och undrar hur man isolerar betonggolvet??
Isolering