Byggahus.se
Hej,

Jag har ett uppvärmt garage som behövs isoleras inför vintern. Tanken är att göra det så billigt som möjligt då vi kommer att bygga om garaget nästa år till sovrum med mera.

Översikt av ett gammalt rum med bruna väggar i behov av renovering och en barnvagn i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.amazon.se/Isolering-Garage-ångningsbarriär-Tjocklek-Vattentät/dp/B094ZTXZBL?th=1&psc=1

Jag hittade detta för att isolera garageporten som är från 60-talet i trä och släpper ut väldigt mycket varmluft.

Det jag undrar över om detta går bra att sätta på insidan av garaget och om det blir problem med kondens (utfällning)?
 
Tomture61
Vad som är viktigt för en byggnad som är isolerad , värme - ventilation - hygrometer .
Värme : För att mota en allt för hög luftfuktighet .
Ventilation : Stillastående luft är ej bra för byggnaden om luftfuktigheten är hög .
Hygrometer : För att kolla så luftfuktigheten ej blir för hög , ej över 50-60 % RH .

Folien du hittat kan passa till NASA (rymdskepp) dock ej på moder jord . Kan funka i varma länder för att reflektera bort värmestrålning i tak / vind .
Sätter du upp vanlig isolering så kolla att det ej drar uteluft genom isoleringen .
Men glöm ej att garaget måste ha kontrollerad ventilation .
 
T Tom_1980 skrev:
Hej,

Jag har ett uppvärmt garage som behövs isoleras inför vintern. Tanken är att göra det så billigt som möjligt då vi kommer att bygga om garaget nästa år till sovrum med mera.

[bild]

[länk]

Jag hittade detta för att isolera garageporten som är från 60-talet i trä och släpper ut väldigt mycket varmluft.

Det jag undrar över om detta går bra att sätta på insidan av garaget och om det blir problem med kondens (utfällning)?
Nu är inte svaret på din fråga men ville fråga dig om din ombyggnation för tänkte göra något liknande.

Hur mycket kommer du isolera väggar och tak?
Har du oisolerad betongplatta idag? Och hur kommer du lösa golvet i helhet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.