Hej,
Jag har ettt hus byggt 67 med platta på mark, och har vattebnburen golvvärme, nu i vinter när vi hade långa perioder med kyla så såg jag att marken runt huset (ca 2 dm) var snöfri. Eftersom jag bor i skåne så har det inte varit lika uppenbart andra år.
Nu funderar jap på om man kan isolera utsidan av grunden? jag funderade på att gräva ca 3-4 dm ner runt huset och lägga 100-150 mm cellpast där.

Kommer det att göra någon nytta eller är jag ute och cyklar?

Tacksam för era synpunkter.

/Per
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.