Har ett plåttak som jag har spänt ett Bison underlagstak under (troligen difftätt). Har nu ändrat mig och tänkt isolera hela friggeboden med början av taket.
Måste jag ta bort underlagstaket ?
Hur ska jag gå tillväga.
Se bifogade bilder.
 
  • Vy underifrån av ett plåttak med spänt Bison underlagstak mellan träbjälkar i en friggebod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy underifrån av ett plåttak och ett Bison underlagstak spänt under takbjälkarna i en friggebod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag förmodar det är en dålig ide att börja isolera direkt mot undertaket, det fungerar väl då som en ångspärr ?
 
Inga förslag ?:(
 
Då svara jag själv , tänkte först skapa en luftspalt med masonite 30-40mm direkt under takplasten sen isolera sen ångspärren, det borde väl funka ?(y)
 
murak
Ja det var inte mycket svar du fått :)

Men du e på rätt väg. Luftspalt, isolering och sen ångspärr, om det är det du vill ha. Om du av någon anledning inte ska värma upp utrymmet året runt så är det bättre med ångbroms då plasten kan göra att du får problem med fukt. Lycka till!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.