hej,
behöver lite hjälp. Jag har ett garage på ca 36 kvm, som idag är oisolerat. Jag har inte tänkt använda det som varm garage, utan bara kunna ställa in bilen, för att slippa snö och skrapa rutor, samt förvaring av gräs klippare och dylikt. min fråga, ska jag ha isolering i väggarna eller bara låta det vara tomt och sätta nån typ av skiva utanpå reglarna. har inga väggar idag utan bara reglar mot yttrvägg. vill kunna häng upp lite saker på väggarna, samt slippa se dessa fula reglar.

Skall du inte ha varmgarage så är det ju ingen ide att isolera. Men skall du iaf upp med gips invändigt så kostar ju inte ett par 95mm isolerskivor så mkt i sammanhanget - om man nu skulle vilja värma senare dvs...

Jag skulle nog ha satt upp spån/OSB + gips med isolering bakom, men skippat plasten så att fukten tillåts vandra (eftersom du inte skall ha permanent uppvärmt) - så skulle jag kunna värma sedan, ev. efter att ha isolerat golv/tak då...

Om inte annat så kan man få en "trum effekt" av att ha oisolerade lådor i väggen - dvs ljud dämpas inte snarare förstärks, och det är ju inte så kul om man vill jobba i garaget ngn gång...

/K

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.