1 705 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Isolera dörr helt
Har gjort ”lägenhet” i en större lägenhet med egen igång. Jag har dock en dörr som är en vanlig sovrums dörr som går till min lägenhet, jag behöver tips om hur jag kan isolera den mot den delade lägenheten?
Det är inte bara ljud isolering utan ni förstår säkert så att det blir helt isolerad så att det ska kännas som två lägenheter. I o med det är hyresrätt så kan man inte ta bort dörren och bygga en betong vägg men tänker det måste finnas andra lösningar. Kanske gipsskiva övertäckt på hela dörren?
tack för hand!
Det är inte bara ljud isolering utan ni förstår säkert så att det blir helt isolerad så att det ska kännas som två lägenheter. I o med det är hyresrätt så kan man inte ta bort dörren och bygga en betong vägg men tänker det måste finnas andra lösningar. Kanske gipsskiva övertäckt på hela dörren?
tack för hand!
Gör bara så mycket att du kan återställa det annars kommer hyresvärden kräva dig på 10 k, eller så. Det du skriver med någon gips låter väl enklast, så kan du sätta en rejäl garderob för.Vega1234 skrev:
Har gjort ”lägenhet” i en större lägenhet med egen igång. Jag har dock en dörr som är en vanlig sovrums dörr som går till min lägenhet, jag behöver tips om hur jag kan isolera den mot den delade lägenheten?
Det är inte bara ljud isolering utan ni förstår säkert så att det blir helt isolerad så att det ska kännas som två lägenheter. I o med det är hyresrätt så kan man inte ta bort dörren och bygga en betong vägg men tänker det måste finnas andra lösningar. Kanske gipsskiva övertäckt på hela dörren?
tack för hand!
Vet hyresvärden om dina tilltag?
Klicka här för att svara
