Förslagsvis fixar du en luftspalt genom att sätta typ "glespanel" (22x70 räcker) som du sen spikar/skruvar den bastupanel du vill ha.
Om det vedeldade aggregaten tillåter att man häller vatten på stenarna (?) så kan det vara bra med nån typ uppsamlingsplåt med avrinning ut genom väggen/golvet under aggregatet.
Om det vedeldade aggregaten tillåter att man häller vatten på stenarna (?) så kan det vara bra med nån typ uppsamlingsplåt med avrinning ut genom väggen/golvet under aggregatet.
Tack för tipset. Jag ska gör som du säger med glespanelen. Vet du hur jag ska göra med skorstenen? Förste tanke var att skjuta ut ett rökrör utåt sedan upp på sidan men när jag kollar på nätet så rekommenderas riktiga skorstens som kostar 6000kr.D doubleH skrev:Förslagsvis fixar du en luftspalt genom att sätta typ "glespanel" (22x70 räcker) som du sen spikar/skruvar den bastupanel du vill ha.
Om det vedeldade aggregaten tillåter att man häller vatten på stenarna (?) så kan det vara bra med nån typ uppsamlingsplåt med avrinning ut genom väggen/golvet under aggregatet.
Klicka här för att svara
