Hej,
Jag har läst och läst om olika lösningar på inglasade uterum på altan men har inte hittat något om isolering av ett befintligt inglasad uterum.

Så nu till min fråga , hur isolerar jag ett befintligt uterum på altan ? Det är skjutdörrar med glas på alla tre sidor. Tak finns som inte är isolerad och altanen är ca 40cm uppe från självaste golvet. Hur isolerar altangolvet på ett snabbt och smidigt sätt ?

Alla svar och tips/råd uppskattas.

Tack på förhand.

Mvh Zilveer

Ni får ursäkta för alla stavfel, hann ej kontrollera allt innan jag postade inlägget.
Givetvis är det marken under altanrummet som jag vill isolera.

Jag tänker själv att man kan kapa loss alla plankor ut med altanrummet, lägga på byggplast och sen någon slags isolering på plasten. Sedan tänker jag att man kan förstärka undersidan med plintar/reglar jag och sen lägga på plankorna igen och därefter golvplast av något slag.

Men samtidigt så tänker jag på att altanen är väldigt stor och att det kan rinna in vatten eller regn under altanrummet, hur löser man detta ?

Bifogar även med bilder på altanen samt uterummet.

Mvh Zilveer Närbild på en altandäcks träplankor vid uterum med röda detaljer och en kruka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altan med uterum, röda fönsterramar, trämöbler och en gula barntrampcykel, behov av isolering under altanen.
Skapa konto
Altan med röd träram och glasväggar, möblerad med soffgrupp, ovanpå mörkt trägolv.
Skapa konto
Uterum med röda stolpar och altan i trä, möbler inne och trädgård synlig i bakgrunden.
Skapa konto

Sparkar liv i tråden 😃😂

Vi är sugna på göra vårt uterum vinterbonat!
Så man kan nyttja det 9–10 månader per år i Östergötland!
Eller, beroende på pris.. 12 månader..

Vad kan det kosta? Är det svårt att göra själv?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.