Hej!
Jag tänkte isolera altangolvet i efterhand på samma sätt som här fast jobba underifrån då trallen redan är lagd:
https://www.byggahus.se/forum/threa...lv-vilket-alternativ-borde-jag-vaelja.295295/
Altanen är inglasad med enkla glas från Skånska byggvaror.
Jag köpte vindpapp på Byggmax och började sätta upp det men fick sluta efter en kort stund då jag blev illamående av lukten. Funderar nu om det finns någon annan papp man kan använda som är luktfri? Alternativt om lukten kommer att försvinna med tiden och hur lång tid det tar i så fall? Vill ju inte gärna chansa och ha en altan som luktar nylagd motorväg i evighet. Eventuellt inne på att skippa det översta lagret vindpapp och bara ha isolering och sedan ett avslutande lager med vindpapp. Tacksam för förslag på andra alternativ.

Mvh // Per

Hej! Tar upp tråden eftersom jag har samma fundering om lukten från vår vindpappen.
Hur gick du vidare?

Hej!
Jag tror att det är just Byggmax vindpapp som luktar. Jag returnerade den. Slutade med att jag skippade vindpapp upp emot trallen och nöjde mig med isolerskivor. Jag beställde från Byggmax då de har svarta isolerskivor så att det inte lyser vitt igenom springorna på trallen. Satte en vindplast under isoleringen för att minska möjlighet för drag. Blev betydligt varmare golv än tidigare och blev av med kalldraget. Tänk på att inte dra vindplasten för långt ut om du har en trall som går utanför taket. Jag gjorde det misstaget och då regnade det in och samlade upp vatten i plasten. Gick bättre när man inte gick hela vägen ut.

Mvh // Per

Tack för svar!
Jag köpte också vindpapp från Byggmax. Luktade starkt nyasfalterat efter dag i solen...
Som tur är hade jag inte börjat lägga trall än. Kommer köpa en svart fiberduk istället. Cellplasten ligger bedömt tillräckligt tätt för att inte behöva känna oro för kalldrag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.