För dränering av en platsgjuten stödmur har vi tänkt använda någon sorts av dränerande skiva direkt mot muren före återfyllnad. Jag inser nu att det finns åtminstone 2 olika tillverkare av skivor: Isodrän och Pordrän. Vet någon om det är någon skillnad på fabrikaten vad det gäller egenskaper? Är det ena fabrikatet billigare? Finns det något annat alternativ i skivform?
MVH
Stenper

Pordrän brukar väll vara billigare.. iallafall var det när jag ringde runt o kollade för nån månad sedan. 167:-/kvm har jag för mig att det kostade.

Skillnaden mellan dessa skivor ska väll vara isoleringsvärdet och där med borde det också påverka hur pass bra den drännerar. Men jag skulle tippa på att skillnaden mellan dessa är försumbar.

Ta den du får bäst pris på. Varejerar kraftigt från ställe till ställe. Framför allt om man bara ska ha ett eller två paket.
Man kan köpa direkt i från Pordrän om man vill som privatpersson. Vilket är en fördel om man bor i närheten av Tullingen (mellan Stockholm & Södertälje typ).

Tänk på att köpa fiberduk också.

Jackodrän finns också. Alla skivor har samma funktion. Vilket märke man tar beror mest på den man köper av vad det är för märke han säljer

Tack Per-Erik och gadeberg för era tips, nu känner vi oss bättre förberedda inför uppgiften!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.