Hej!
Jag har problem med is som bildas på framsidan på ytterdelen, se bild. På bilden har jag tagit bort en del redan.
Det är snö som hamnar på pumpen och sen töar. Finns det någon lösning på det problemet?
Mvh
Andreas
Jag har problem med is som bildas på framsidan på ytterdelen, se bild. På bilden har jag tagit bort en del redan.
Det är snö som hamnar på pumpen och sen töar. Finns det någon lösning på det problemet?
Mvh
Andreas
Jo men det känns lite dåligt av Nibe. Att jag ska köpa in en av de dyraste pumparna och att sen behöva bygga ett stort tak så den inte får snö på sig.
Att det kommer snö i Sverige borde de tagit med i beräkningen när de designade utedelen kan jag tycka. Hade inte detta problem med min gamla Sanyo då vattnet åkte ner på sidorna.
Tänkte om det fanns någon liten annan lösning från Nibe som löste problemet men så kanske inte finns.
Att det kommer snö i Sverige borde de tagit med i beräkningen när de designade utedelen kan jag tycka. Hade inte detta problem med min gamla Sanyo då vattnet åkte ner på sidorna.
Tänkte om det fanns någon liten annan lösning från Nibe som löste problemet men så kanske inte finns.
Sen står delvis skyddad men snö kommer inte rakt uppifrån utan yr omkring och landar på själva pumpen. När solen sen strålar så rinner vattnet ner på framsidan och är då pumpen igång och blåser kalluft så blidas isen.S Svante H skrev:
ett tak som lutar lite bakåt eller är platt med avrinning åt sidorna hade ju funkar finfint, eller en liten skärm i framkant som gör att vattnet droppar framför och inte rinner på hade varit att föredra. men då verkar det inte finnas någon lösning.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Kan det vara så att utedelen lutar svagt framåt av någon anledning och det räcker med att bara justera lutningen så den är svagt svagt bakåt så avfrostningen sen tar hand om det.
tyvärr, taket är högst i mitten o sen sluttar ut mot alla sidor. som en kupol om man överdriver Så ska jag inte ha något framåtlut så måste jag luta jättemycketC Comfort Thomas skrev:
Bästa svaret
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg



