Om du kan tänka dig att skicka den så tar jag gärna en...

Ni som har köpt den.... På vilka sågar har ni monterat den?

Jag har min på en Bosch GCM 10 SD. Passade inte rakt av, urgröpningen i pucken var inte tillräckligt så blev inte nog klämstyrka på klingan. Klippte en shimsring ur en ölburk och satte bakom klingan. Räckte.

Tycker den funkar bra, lite ovant bara att sikta med klingan snurrande, brukade tidigare vänta lite längre med att starta. Sen måste man ju ner nog för att klingskyddet ska åka undan för att det ska funka. Väldigt mycket snabbare att sikta än att lägga en tand på ritade linjen, höja upp, starta osv. Lägger jag lasern mitt på ritade strecket klyver jag strecket, halva blir kvar.

När jag läser recensioner om pucken så verkar alla väldigt nöjda förutom att lasern är för svag för att fungera utomhus.

Har en på min Serva maskin och även en på min Bosch. Den funkar kanon utomhus. Fast kanske lite svag när det e sol ute. Men det e ju väldigt sällan det är det nuförtiden. ;-)

När alla mina sålda.

Om man inte vill köpa en laser kan man i stället sätta en tejpbit där klingan går ner. Då får man en exakt markering var klingan kommer skära.

Kolla en bit ner på den här sidan:
http://extremehowto.com/trim-tips-for-doors-and-windows/?page=all

Och på det sättet är det enkelt att justera gradskalan så den sågar vinkelrätt vid 0 grader.

ClasseClas
Nu har jag testat på min DeWalt 743 vändsåg. På den funkade det inte att montera lasern tyvärr så nu har jag en oanvänd laserpuck till salu. PMa vid intresse.

Testade min igår. Fantastisk pryl!

Roligt att ni gillade den, alltid lite fundersam vad andra skall tycka när man rekommenderar något.

Har köpt och installerat denna pryl, idén är fantastiskt.

Men är det fler än jag som har problem med precisionen?
Laserstrecken hamnar några milimeter från sågspåret, så jag tycker den mer försvårar att träffar rätt.

Här läst på andra sidor flera andra som har detta problem och enligt Irwin saknar den justerings möjligheter.
Dåliga exemplar, passar dåligt på vissa sågar eller bara så den fungerar?

Någon som vet om det finns något liknande till sticksågar?
Har försökt kika lite men lyckas inte hitta något

Nej, det är ingen större poäng med laser till sticksågar. Det finns ibland lasrar på riktigt billiga skräpsågar som inte går att sälja utan en massa onödiga lock-features.

mattiasp skrev:
Nej, det är ingen större poäng med laser till sticksågar. Det finns ibland lasrar på riktigt billiga skräpsågar som inte går att sälja utan en massa onödiga lock-features.
Då slutar jag att leta. Tänkte att det skulle vara smidigt att ha på min hilti. Men då hoppar jag nog det :-)

B
Då har man beställt till min PCM8, tog ett par extra för att ge en till brorsan...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus.se mobile app

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.