Hej!

För en tid sedan köpte jag en "Irwin Miter Saw Laser Guide" som blivet liggandes i lådan otestad.
Men efter att tröttnat på den dåliga laser som satt på min Bosch PCM8 S så plockade jag fram denna ur lådan och skruvade på den, vilken skillnad :)

IMG_1192.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu hamnar verkligen sträcket där klingan kommer, samt att det lilla flex som finns i armen blir ett mindre problem då lasern följer med och man ser exakt vart snittet kommer.

Den startar av sig själv så fort man startar sågen och stänger av sig själv.
Kan bara varmt rekommendera denna. Och dyr är den inte heller....

http://www.amazon.com/Irwin-Industrial-Tools-3061001-Miter/dp/B0009XYN4M

Köpte du den på Amazon?
Fick detta;
We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order.
Verkar inte vara med i "Amazon Global".

Ser onekligen väldigt smutt ut! Sitter det ett batteri i pucken eller drivs den med någon form av kinetisk energi från klingan?

Kommer tyvärr inte ihåg vart jag köpte den, var som sagt ganska länge sedan jag köpte den, kan varit på http://www.tools-plus.com men dom har inte kvar den i sitt sortiment längre.

phl skrev:
Ser onekligen väldigt smutt ut! Sitter det ett batteri i pucken eller drivs den med någon form av kinetisk energi från klingan?
Det sitter tre små batteri i pucken.

ClasseClas
Tack för tipset! Väl värt att prova. Jag beställde från Rockler och köpte några extra puckar. Är det ngn som är intresserad så hojta till via PM.

Nu ser jag att det står följande på Rocklers hemsida:

"Fits most 5/8'' arbors (does not fit Bosch, Makita, Rigid, or ProTech miter saws)"

teed, uppenbarligen har du fått det att funka. Behövde du modda något, eller är ovanstående helt enkelt fel?

bygga_bo skrev:
Nu ser jag att det står följande på Rocklers hemsida:

"Fits most 5/8'' arbors (does not fit Bosch, Makita, Rigid, or ProTech miter saws)"

teed, uppenbarligen har du fått det att funka. Behövde du modda något, eller är ovanstående helt enkelt fel?
Inga problem för mig, passade som handen i handsken med medföljande skruv på min Bosch.

Hur mycket bygger den från bladet? Känns lite tajt att få in i klingskyddet som min såg ser ut iaf...

ClasseClas
ClasseClas skrev:
Tack för tipset! Väl värt att prova. Jag beställde från Rockler och köpte några extra puckar. Är det ngn som är intresserad så hojta till via PM.
FYI, de extra puckar jag beställde är redan tingade. Härligt med fler nördar som vågar prova roliga prylar! :wow:

• Gilla
sirlongfellow och 2 till
  • Laddar…
Har köpt mig en. Jag e verkligen super nöjd! Det finns 2 olika men Rockler säljer bara en av dom.
Det finns en som är för axel som sticker ut 6-7 mm från klingan och så finns det en för ni som har en axel som slutar jämnsmed klingan. Rockler säljer den första. Men den går att använda även på den andra sorten av maskin. Bara lägga en distans mellan klingan och pucken. Fick hem en ledning på 5 puckar till idag. Men dom är tyvärr tingade.

Finns en kvar. Skicka mig ett PM om ni är intresserade.

Köpte en av Clas här ovan. Har monterat den på sågen. Ruskigt nöjd. Har bara hunnit prova den inomhus. Men den är riktigt smidig. Bygger kanske 7-8mm från klingan. Så det är en prisvärd produkt!

Kanske ska säga att jag föredrar om ni bor runt Göteborg så jag slipper hålla på att skicka.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.