Jag tror att jag har en triac-enhet liggandes överbliven sedan jag hade en iqtherm installation i ett tidigare hus. Var bor du någonstans? Jag kan inte garantera funktionen.... det var typ 10 år sedan den användes kanske.
Tyvärr har jag inga till övers. Men om du inte skulle hitta 400V men bara 230V så tror jag att enda skillnaden dem emellan är trafon. Så jag antar att man kan bara köpa rätt trafo och byta ut så har man sedan rätt sort.
Det finns ju också en TR som används när man vill koppla flera element till samma grupp. TR är samma som TR/P men utan trafo. Kanske man kan ta en TR och löda dit trafon och så har man en TR/P.
Det finns ju också en TR som används när man vill koppla flera element till samma grupp. TR är samma som TR/P men utan trafo. Kanske man kan ta en TR och löda dit trafon och så har man en TR/P.
Hej,bonnier skrev:
Tack för snabbt svar.
Men tyvärr, den Du har hjälper mig inte. Du har en TR, jag behöver en TR/p. TR är en IQTherm utan transformator (därför kan den hantera såväl 230V som 400V). Men jag behöver med transformator för att mata tillhörande EL (displayen). Jag har för mig att TR (utan /p, alltså den som Du har) används i någon typ av "slav"-styrning. Jag har endast TR/p i min installation.
Men det är ju möjligt att jag kan skulle kunna koppla denna TR parallellt med min TR/p. Eftersom trafon på min trasiga TR/p verkar funka men inte själva triarc delen.bonnier skrev:
Kontakta mig gärna på min vanlig mail: thomas@darmark.net
Nu har jag lagt upp en IQtherm manual som pdf här http://www.iqtron.se/IQtherm.htmT ThoDah skrev:Vad jag kan förstå så finns det inga reservdelar alls att få tag på.
Zone Control tog över efter IQtherm, därefter tog ett företag som heter Produal över Zone Control. Produal finns kvar men har helt lagt ned IQtherm spåret och dom har inte något kvar kvar alls. Tex inga reservdelar. Osnyggt av Produal tänker jag, men det är så det är.
Hittar tyvärr inte den senaste manualen för EL som pdf, om någon har den så maila gärna så att jag kan lägga upp den också
Mvh Kenneth
Klicka här för att svara