Byggahus.se
Hej,

Är det någon som har manualer till IQTherm remote rc9 / IQTherm TR/p / IQTherm EL systemet?
Vår försvann förmodligen under förråds röj för ett tag sedan.

Det vore super om det är möjligt att skanna in manualen och skicka fil/bilder.

//Anders

Jag har manualer till IQTherm, på pdf. Jag kan maila.

Gärna.
Det är möjligt via profilen.

G gusse02 skrev:
Har du möjlighet att maila dessa även till mig? Har samma problem som ansim...
Stort tack på förhand!

G gusse02 skrev:
Verkar vara många som helt plötsligt frågar efter IQtherm dokumentation..
Jag skulle också tacksamt ta emot pdf-info om IQtherm.

Mvh
/Thomas

En annan IQtherm fråga:
Vad sjutton gör man idag när en IQtherm enhet har lagt av? Finns inga att köpa vad jag kan förstå. Tips?

Mvh
/Thomas

R
Vilken del är trasig , Finns nog inte mycket att göra , tro det blir svårt med reservdelar , kan kanske lagas

Vad jag kan förstå så finns det inga reservdelar alls att få tag på.
Zone Control tog över efter IQtherm, därefter tog ett företag som heter Produal över Zone Control. Produal finns kvar men har helt lagt ned IQtherm spåret och dom har inte något kvar kvar alls. Tex inga reservdelar. Osnyggt av Produal tänker jag, men det är så det är.

För den intresserade: Finns för övrigt *mycket* att läsa på nätet om relationen mellan aktuell uppfinnare och involverad riskkapitalist just när det gäller hanteringen av konceptet IQtherm och företagsombildningar som skett i dessa sammanhang (uppköp/ägarbyten/nedläggningar osv).

Det som är trasigt för mig är en av mina sammanlagt 10 Triac-enheter, en IQtherm TR/p (400V, 16A). Efter drygt sex års problemfri och uppskattad kontinuerlig drift av hela installationen. Lite surt om detta ska tvinga mig till någon större insats.

T ThoDah skrev:
Det som är trasigt för mig är en av mina sammanlagt 10 Triac-enheter, en IQtherm TR/p (400V, 16A). Efter drygt sex års problemfri och uppskattad kontinuerlig drift av hela installationen. Lite surt om detta ska tvinga mig till någon större insats.
Det är inte speciellt många komponenter på TR/P, kanske går att hitta vilken komponent som felar och byta den.

Det är en trafo, triac och en IC (MOC 3163 optoisolator)

OK. Jag är ingen elektronikguru, men trafon har jag identifierat. En 400V/12V trafo. Den funkar gissar jag eftersom tillhörande EL2 enhet verkar funka. Kvar är då i princip två saker: IC-delen samt triac-delen. IC-delen är i mitt fall märkt med MOC3063 (inte MOC3163). Triac-delen, det är väl den som är monterad dikt mot kylflänsen antar jag. Hur man avgör vilken som är trasig och var man hittar reservdelar - Vet inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.