1 125 läst ·
24 svar
1k läst
24 svar
Iphone med 2 sim-kort
Sida 1 av 2
Jag har en Iphone 15 med abonnemang hos telenor. Jag har nu beställt ett kontantkort hos Comviq också för privat bruk.
Det jag undrar, i telefonen sitter ett fysiskt telenor sim-kort. Comviq kontantkort är ett esim.
Men hur ser de ut på telefonen? Måste man starta om telefonen varje gång och välja vilket simkort som ska vara aktiverat för stunden eller tar telefonen mot samtal, sms osv på båda nummer samtidigt?
Och hur ser de ut när jag ringer, frågar telefonen vilket nummer jag vill ringa ifrån?
Mvh
Det jag undrar, i telefonen sitter ett fysiskt telenor sim-kort. Comviq kontantkort är ett esim.
Men hur ser de ut på telefonen? Måste man starta om telefonen varje gång och välja vilket simkort som ska vara aktiverat för stunden eller tar telefonen mot samtal, sms osv på båda nummer samtidigt?
Och hur ser de ut när jag ringer, frågar telefonen vilket nummer jag vill ringa ifrån?
Mvh
Du väljer vilket som är huvudlinje ("default", s a s) för surf / samtal osv en gång och därefter kan du ändå välja om till det andra alternativt med några snabba tryck för varje individuellt samtal, sms osv som du gör.R Rolle85 skrev:Jag har en Iphone 15 med abonnemang hos telenor. Jag har nu beställt ett kontantkort hos Comviq också för privat bruk.
Mvh
Jag har på samma sätt. Arbets-och privatnr i samma Iphone. Surfen är per default inställd på jobb-abbonnemanget och telefonlinje på privat. Sen ändrar jag efter tillfälligt behag.
Intressant med eSIM för kontantkort. Sist jag kollade runt så vägrade alla operatörer ha eSIM för kontantkunder, så även Comviq. Skulle du kunna peka på det kontantkortet du har? Jag hittar inte möjligheten att skaffa eSIM för kontantkort på deras hemsida.R Rolle85 skrev:Jag har en Iphone 15 med abonnemang hos telenor. Jag har nu beställt ett kontantkort hos Comviq också för privat bruk.
Mvh
När du beställer ett kontantkort på Comviqs hemsida, så kan du välja att få det levererat som QR-kod för att aktivera eSIM. Har du redan ett kontantkort, då bör det gå att beställa eSIM via mina sidor.Anders243 skrev:
Vanligaste är väl för som mig att jag har ett jobbnr och ett privat. Jag är inte intresserad av att släpa två stora tegelstenar under arbetstid utan jag "stänger bara av" jobbSIM när jag inte jobbar. Min telefon är dock Android med två fysiska kortplatser, men det spelar väl ingen roll.useless skrev:
Ok. Jag har bara haft "jobbnummer" så länge jag haft mobil på arbetsgivarens bekostnad (sen 1996). Har aldrig haft problem med jobbsamtal utanför arbetstid. Är det verkligen ett problem?RoTe skrev:
Ja eftersom vi har verksamhet dygnet runt gillar kontorsfolket att ringa dagtid när jag sover bl.a. eller på lediga vardagar.useless skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 864 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 864 inlägg
Det beror helt på vad man jobbar med och var.useless skrev:
Som konsult förväntar jag mig inte att alla mina kunder ska ha koll på när jag har semester etc. Jag har även arbetat i länder där man inte jobbar måndag-fredag, eller där man har andra helgdagar så de kunderna kan ringa en lördag eller på midsommarafton etc.