RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Jag stänger av ljudet när jag sover.
Men jag är inte intresserad av att ha massa missade samtal och sms gällande jobb när jag är ledig.

Har ett abonnemang i jobbet och ett privat.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Men jag är inte intresserad av att ha massa missade samtal och sms gällande jobb när jag är ledig.
Fast om de kommer till en oövervakad/avstängd jobbtelefon eller till en ljudlös annan telefon kvittar väl? De rings/skickas och missas väl lika mycket i bägge fallen?

Men strunt samma, alla gör naturligtvis som det passar.

Fairlane Fairlane skrev:
länder där man inte jobbar måndag-fredag
Det var spännande länder! Jobba bara lördag oh söndag. Tipsa gärna.

• Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Det var spännande länder! Jobba bara lördag oh söndag. Tipsa gärna.
Du kan få städa vårt kontor i Sverige på helgerna när du inte stör. Intresserad? 😉😂

S
Alfredo Alfredo skrev:
Fast om de kommer till en oövervakad/avstängd jobbtelefon eller till en ljudlös annan telefon kvittar väl? De rings/skickas och missas väl lika mycket i bägge fallen?

Missas gör det oavsett. Men skillnad att plocka upp det måndag morgon och inse att någon försökt nå en under helgen och då hantera det på arbetstid. Kontra att se att person x ringer när man ändå inte kommer svara. Då börjar min hjärna fundera vad personen i fråga vill osv vilket man då kan lägga lite tid på att fundera på (vilket inte är önskvärt på sin lediga tid).

• Gilla
Jansson69 och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Alfredo Alfredo skrev:

Jag menar att jag VILL INTE SE det. Är jag ledig vill jag inte gå och fundera på jobbfrågor som dyker upp i min telefon.

@Sthlm_ kul att någon förstår vad jag skriver i alla fall. 👍

• Gilla
  • Älska
Sthlm_ och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag menar att jag VILL INTE SE det. Är jag ledig vill jag inte gå och fundera på jobbfrågor som dyker upp i min telefon.

@Sthlm_ kul att någon förstår vad jag skriver i alla fall. 👍
Som konsult fakturerar jag all tid jag funderar på jobbfrågor... 😉

useless useless skrev:
Som konsult fakturerar jag all tid jag funderar på jobbfrågor... 😉
Jurister debiterar minst 45min oavsett hur lång tid det tagit att läsa ett sms eller liknande. Gäller speciellt offentliga försvarare…

A anis16 skrev:
Jurister debiterar minst 45min oavsett hur lång tid det tagit att läsa ett sms eller liknande.
Jag har fått en faktura från en advokat på 30 minuter efter lite telefonrådgivning. Mycket rimligt.

Datakonsulter är en annan ras. 😎

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.