1 856 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
iPhone 6 kan man låsa enbart app med fingeravtryck?
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Hej!
Det ringer typ aldrig på jobbtelefonen längre, alla använder Lync så den har numer blivit en mobil mail/kalender istället. Däremot är den jobbig att ständigt knappa lösenord på (Samsung S4-mini) och jag gillar inte att använda den direkt då jag aldrig tycks lära mig den.
Mail, kalender och Lync skulle jag lika gärna kunna installera i en privat telefon och ha jobbtelefonen enbart som en "om någon ringer" och WiFi-hotspot.
I en iPhone6: skulle man kunna ha den upplåst så barnen kan spela på den men låsa allt som har med jobbet att göra (fingeravtrycksupplåsning för mail, kalender och Lync)?
Det ringer typ aldrig på jobbtelefonen längre, alla använder Lync så den har numer blivit en mobil mail/kalender istället. Däremot är den jobbig att ständigt knappa lösenord på (Samsung S4-mini) och jag gillar inte att använda den direkt då jag aldrig tycks lära mig den.
Mail, kalender och Lync skulle jag lika gärna kunna installera i en privat telefon och ha jobbtelefonen enbart som en "om någon ringer" och WiFi-hotspot.
I en iPhone6: skulle man kunna ha den upplåst så barnen kan spela på den men låsa allt som har med jobbet att göra (fingeravtrycksupplåsning för mail, kalender och Lync)?
Redigerat:
Nej, tyvärr. Allt låses eller inget... Det finns inga användarprofiler i iOS, det enda man kan göra är att låsa telefonen i en specifik app (som ett kioskläge), man kan inte definiera olika "säkerhetsnivåer" för olika appar.Barnrikehuset skrev:Hej!
Det ringer typ aldrig på jobbtelefonen längre, alla använder Lync så den har numer blivit en mobil mail/kalender istället. Däremot är den jobbig att ständigt knappa lösenord på (Samsung S4-mini) och jag gillar inte att använda den direkt då jag aldrig tycks lära mig den.
Mail, kalender och Lync skulle jag lika gärna kunna installera i en privat telefon och ha jobbtelefonen enbart som en "om någon ringer" och WiFi-hotspot.
I en iPhone6: skulle man kunna ha den upplåst så barnen kan spela på den men låsa allt som har med jobbet att göra (fingeravtrycksupplåsning för mail, kalender och Lync)?
Om man inte jailbreaker, då kan det finnas lösningar.
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Jaha! då sparar jag 10papp då. Tack för det!osiris skrev:
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Värt ett försök! Den har 4.4.
Edit: fast det tyckte den tydligen var den senaste...
Edit: fast det tyckte den tydligen var den senaste...
Redigerat:
Klicka här för att svara