2 098 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
IP-telefoni. Numret kan ej nås ibland.
Hej!
Vi har IP-telefoni med Tele2 som operatör. Det har länge varit problem med att andra inte
kan ringa hit. Nu har de sagt att vi skall få en ny, bättre "telefondosa", den nuvarande
heter Tilgin Vood 322. Jag vill veta vad den nya dosan heter för att se om den kommer
att få plats i vårt IT-skåp. Jag har inte hittat någon på Tele2 som vet vad den heter.
Finns det någon här som vet vad Tele2's nyare telefondosa heter?
Tack på förhand
Sven Ingvar
Vi har IP-telefoni med Tele2 som operatör. Det har länge varit problem med att andra inte
kan ringa hit. Nu har de sagt att vi skall få en ny, bättre "telefondosa", den nuvarande
heter Tilgin Vood 322. Jag vill veta vad den nya dosan heter för att se om den kommer
att få plats i vårt IT-skåp. Jag har inte hittat någon på Tele2 som vet vad den heter.
Finns det någon här som vet vad Tele2's nyare telefondosa heter?
Tack på förhand
Sven Ingvar
Medlem
· Västernorrland
· 152 inlägg
För vår del låg felet i att vår dosa drabbats av en felaktig uppdatering. Den fick en äldre version av mjukvara istället för den nya. Det borde iofs supporten kunna lista ut, fast det tog tre försök för oss innan vi fick prata med någon som kunde svara.
Vi har haft problemet att andra inte kunnat ringa oss "numret kan ej nå f n" cirka en gång i veckan under
över ett år. Tele2 har uppmanat oss att göra reset på dosan (tre olika metoder) men inget har hjälpt.
Nu vill Tele2 skicka en dosa av ny, bättre modell men det verkar dröja länge innan den kommer...
/Sven Ingvar
över ett år. Tele2 har uppmanat oss att göra reset på dosan (tre olika metoder) men inget har hjälpt.
Nu vill Tele2 skicka en dosa av ny, bättre modell men det verkar dröja länge innan den kommer...
/Sven Ingvar
Fick ett paket från Tele2 i veckan. Netgear EVG2000 står det på gatewayen.
Sen vill jag som nybliven kund inte läsa om fler problem med tele2s bredbandstelefon :S
Sen vill jag som nybliven kund inte läsa om fler problem med tele2s bredbandstelefon :S
Vi kör med Telias IP telefoni och har haft problem i ett år ungefär med " numret du ringt används inte "
Har tappat räkningen på hur många ggr vi ringt in.
Nya modem, 4 st, tekniker på plats flera gånger. Men dom säger varje gång att dom löst problemet men det återkommer.
Det där med gammal mjukvara ska jag kolla upp.
Tur som är så får vi ju kompensation så vi har haft nästan gratis tele och internet under året.
Har tappat räkningen på hur många ggr vi ringt in.
Nya modem, 4 st, tekniker på plats flera gånger. Men dom säger varje gång att dom löst problemet men det återkommer.
Det där med gammal mjukvara ska jag kolla upp.
Tur som är så får vi ju kompensation så vi har haft nästan gratis tele och internet under året.
Klicka här för att svara