2 210 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
IP-Telefoni kabelkoppling
Är på gång att få Fiber av IP-only.
Tänkte även köra IP-Telefoni och använda alla mina trådlösa analog telefoner.
Tänkte då koppla en IP-Telefonidosa
till Medieomvandlaren och sedan koppla den till 1:a jacket.
Alla övriga jack i huset efter detta jack ligger ihopkopplade med den gamla typen av 2-ledad kabel.
Kommer det att funka med 2-ledad kabel eller måste det vara den nya 4-ledade.
Vad gör dom 2 extra ledarna för nytta ? RJ-11 tror jag den kontakten heter.
Tänkte även köra IP-Telefoni och använda alla mina trådlösa analog telefoner.
Tänkte då koppla en IP-Telefonidosa
till Medieomvandlaren och sedan koppla den till 1:a jacket.
Alla övriga jack i huset efter detta jack ligger ihopkopplade med den gamla typen av 2-ledad kabel.
Kommer det att funka med 2-ledad kabel eller måste det vara den nya 4-ledade.
Vad gör dom 2 extra ledarna för nytta ? RJ-11 tror jag den kontakten heter.
En telefonledning består bara av ett par.
I anslutningsladden mellan jacket och telefonen måste det vara två par för att telefonen ska kunna bryta bort efterföljande telefon(er) när man pratar i telefonen, ena paret går signalen till telefonen och i det andra paret går signalen tillbaka till jacket men till andra anslutningspunkter.
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Telefonjack
http://www.lby.se/data/files/lby/guider/ovrigt/teleuttag.pdf
http://tekniken.se/internet/dsl/doc/tele22se.html
I anslutningsladden mellan jacket och telefonen måste det vara två par för att telefonen ska kunna bryta bort efterföljande telefon(er) när man pratar i telefonen, ena paret går signalen till telefonen och i det andra paret går signalen tillbaka till jacket men till andra anslutningspunkter.
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Telefonjack
http://www.lby.se/data/files/lby/guider/ovrigt/teleuttag.pdf
http://tekniken.se/internet/dsl/doc/tele22se.html
Klicka här för att svara