1 322 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Inväntar husleverans
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hej!
Plattan gjöts dagen efter mitt senaste inlägg, den 16/3. En strålande solig dag. Var ledig så jag kunde ta en fika med grundkillarna ute på tomten och diskutera de sista detaljerna.
Byggnadskreditivet är nu äntligen öppnat, skönt! Började komma en del svettiga fakturor innan vi fått det helt klart, så man var lite skakis ett tag!
Husleverans nu på onsdag, tokspännande!!!

Tyvärr så har tomten börjat bli lite "klafsig" nu när tjälen börjar gå ur marken, hoppas bara inte det blir en syndaflod nu när allt smälter på en gång..
Dragkrok skall monteras på bilen under veckan som kommer, så att jag kan börja köra bort byggsopor. Känns skönt, börjar bli lite på tomten nu..
Har också börjat kolla på friggebod, lutar åt "Lillevilla 59" som säljs av JM Stugor. Fin och prisvärd frigga på 15m2 som kommer att passa perfekt på tomten både stil- och storleksmässigt. Kommer förmodligen att bygga den själv, så man har lite att göra under semestern
.
/Jocke
Plattan gjöts dagen efter mitt senaste inlägg, den 16/3. En strålande solig dag. Var ledig så jag kunde ta en fika med grundkillarna ute på tomten och diskutera de sista detaljerna.
Byggnadskreditivet är nu äntligen öppnat, skönt! Började komma en del svettiga fakturor innan vi fått det helt klart, så man var lite skakis ett tag!
Husleverans nu på onsdag, tokspännande!!!
Tyvärr så har tomten börjat bli lite "klafsig" nu när tjälen börjar gå ur marken, hoppas bara inte det blir en syndaflod nu när allt smälter på en gång..
Dragkrok skall monteras på bilen under veckan som kommer, så att jag kan börja köra bort byggsopor. Känns skönt, börjar bli lite på tomten nu..
Har också börjat kolla på friggebod, lutar åt "Lillevilla 59" som säljs av JM Stugor. Fin och prisvärd frigga på 15m2 som kommer att passa perfekt på tomten både stil- och storleksmässigt. Kommer förmodligen att bygga den själv, så man har lite att göra under semestern
/Jocke
Skapa en egen användare här nu heh. Här ska ja försöka skriva lite om mitt projekt : http://www.byggahus.se/forum/social...erkan-aland-mitt-foersta-hus.html#post1284361
Tjenare!
Tänker inte göra ngt själv förutom sophanteringen...
GRATTIS till huskontraktet. Hoppas FHV på Åland är lika bra som här uppe i Dalarna! Men det tror jag definitivt.. Husleveransen är lite försenad på grund av en kurs som snickarna skulle på (hammering for dummies... nädå skojade bara)
Lägg upp en blogg du med vetja! Lycka till, vi hörs!
/Jocke
Tänker inte göra ngt själv förutom sophanteringen...
Lägg upp en blogg du med vetja! Lycka till, vi hörs!
/Jocke
Okej, lär kanske bli en lång väntan för dig?
hehejag har fått sån grymt bemötande här på Åland. Ja kanske måst fixa en blogg då! heh