Tack för feedback. Hur säker är du?H hapazard skrev:
Kommer en till bild. I vissa veck har den som en liten, ljusgul ”boll”. Vet inte om det är början på blommor eller bär?
Kan jag helt utesluta gudaträd? Är verkligen väldigt orolig, eftersom gudaträd är EU-klassat och måste bekämpas. Dom växer bland en stor parkslide-koloni och vill INTE in och gräva här.
(Det som syns bakom är bara grenar från en lönn som också typ…blommar nu?)
De blom ställningarna liknar inte druvfläder.
Drivfläder är definitivt en invasiv växt.
Men jag begriper inte varför du ser det som ett stort problem.
Drivfläder är definitivt en invasiv växt.
Men jag begriper inte varför du ser det som ett stort problem.
Sökte på Google genom bildsök och det liknar ju onekligen druvfläder
https://images.app.goo.gl/6iy3xNvsBCQBkByL7
https://images.app.goo.gl/6iy3xNvsBCQBkByL7
Ja, det stämmer nog. Den är ju definitivt vanlig. Tyvärr.
F FluxVortex skrev:Tack för feedback. Hur säker är du?
Kommer en till bild. I vissa veck har den som en liten, ljusgul ”boll”. Vet inte om det är början på blommor eller bär?
Kan jag helt utesluta gudaträd? Är verkligen väldigt orolig, eftersom gudaträd är EU-klassat och måste bekämpas. Dom växer bland en stor parkslide-koloni och vill INTE in och gräva här.
Inget problem. Är bara lättad om det är druvfläder och inte gudaträd som jag först befarade.D Daniel 109 skrev:
Äsch jag är inte duktig på det här med länkar 🤐 men sök på gudaträd med bara bilder - scrolla ner lite.
Hur nära trädet kommer skotten ?
Läste tråden lite mer ordentligt: om trädet ska tas bort (vackert är det ju) så ringbarka det rejält med en gång.
Hur nära trädet kommer skotten ?
Läste tråden lite mer ordentligt: om trädet ska tas bort (vackert är det ju) så ringbarka det rejält med en gång.
Såg bilden du syftade på nu. Absolut vissa likheter, men på bilden på nätet är bladen mer vassa och långa.yonna skrev:
Känns även som att bollarna som du kan se på min bild stämmer överens med fläder.
Dessa är ”skotten” jag kallar dom för skott men dom är ju rätt höga.
Gudaträd har fler blad på varje blad. Fläder har 5 blad.