3 725 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Intresse för gjutjärnsbadkar?
Vi har ett gammalt gjutjärnsbadkar som jag gissar är från början av 30-talet. Det har legat nergrävt i trädgården ett tag, så det är rejält rostigt, men jag anser att det inte är en omöjlighet att lägga ny emalj och använda det igen. Detta är dock inte intressant för oss, så min fråga är: Ska man slänga det, eller finns det någon annan som vill ha det?
Sedan har vi en gammal tvättmaskin från (gissar) 50-talet. Samma fråga med den: Bara att slänga, eller?
Sedan har vi en gammal tvättmaskin från (gissar) 50-talet. Samma fråga med den: Bara att slänga, eller?
Finns det inget ställe ni kan lämna grejerna?
Flera städer har ju sånna affärer med andrahandsgrejer, inte loppis utan mer i stil med byggnadsvård, om du hör med dom om dom är intresserade.
Jag har lite svårt för det där med att slänga gamla saker, för då är dom borta och går inte att få tag på mer. Nytillverkade saker är inte samma sak.
Tänker bara på alla som slänger sina gamla tvaparater för att dom inte funkar, brukar inte vara så svåra att fixa, men ligger dom på tipper sån gör dom.
Flera städer har ju sånna affärer med andrahandsgrejer, inte loppis utan mer i stil med byggnadsvård, om du hör med dom om dom är intresserade.
Jag har lite svårt för det där med att slänga gamla saker, för då är dom borta och går inte att få tag på mer. Nytillverkade saker är inte samma sak.
Tänker bara på alla som slänger sina gamla tvaparater för att dom inte funkar, brukar inte vara så svåra att fixa, men ligger dom på tipper sån gör dom.
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Byggnadsvård för lägenheter
Renovera din lägenhet tidstypiskt
478 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara