Vi har satt in en helintregerad
diskmaskin i köket, siemens!

På besiktningen så såg vi att luckan
på diskmaskinen inte täckte hela fronten
+ att upptill satt ingen list ( den som sitter under
laminatskivan dvs)

det ser skitfult ut , träluckan på diskmaskinen
borde satts högre upp för att dölja ju??

Är det inte meningen att när man har luckan stängd
ska man ju inte kunna se att det är just en
diskmaskin?? Tycker när man betalt 9000:- ska
det se snyggt ut som bilderna i huskatalogen +
i ballingslövskatalogen >:(

En som är besviken på slarvet från hjältevad :-/

Nån som vet HUR & vad man kan BEGÄRA
att det FÅR se ut????

Mvh Annika

Det verkar vara något generalfel. Jag har själv monterat Siemens/Bosch + snickerilucka från B-löv.

Överkant på snickeriluckan sammanfaller men överkant på diskmaskinens lucka.
Listen under bänkskivan är intakt även vid diskmaskinen.
Förutom att handtaget sitter annorlunda kan man inte se att det är en diskmaskin bakom.
Den enda anpassning jag fick göra var att ta bort någon centimeter på sockelbrädan, annars gick det inte att öppna luckan ordentligt - detta syns inte förrens man ligger platt på magen på golvet....

Vill du ha en bild på hur det kan/ska se ut från verkligheten kan jag ta ett kort och skicka.

Jag fattar inte riktigt hur man gjort men jag misstänker att diskmaskinen är för hög (benen är för mycket utskruvade), därefter har det ena gett det andra: För att kunna öppna luckan fick man ta bort listen. För att snickeriluckan skall sitta på samma höjd som de andra luckorna kan den då inte sitta jämte överkanten på diskmaskinsluckan utan en bit ner (motsvarande höjden på listen under bänkskivan). Då får du en glipa....

Självklart ska dom fixa till detta. Det är lätt gjort och det enda som behövs är antagligen en ny list till bänkskivans underkant.

Är det verkligen så att de inte har satt på luckan ordentligt? Jag förstår faktiskt inte hur man kan göra fel på en sån sak, luckan ska ju sitta i liv med den yttre luckan. Det är ett rent monteringsfel i så fall, det kan man kräva att de ska åtgärda.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.