20 414 läst ·
64 svar
20k läst
64 svar
”Intet är som väntans tider”
Sida 1 av 5
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
Kan då addera:stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
114 14 ( 1h 12m)
Trygg Hansa (1h 17m)
I bägge fallen blev ärendet i alla fall löst
Om man vill vara listig och slug kan man effektivisera genom att börja med 9. ringa ”Kundtjänsten” - sen går man till 1.stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
Så gjorde jag och då kändes det som tiden gick snabbare.
Hahaha tack för goda igenkänningsskratt!
Det värsta är när man äntligen kommer fram till en kundtjänst efter lång väntan och man ställer en fråga där man får svaret ”-Dröj kvar några sekunder så ska jag rådfråga en kollega” för att sen fastna i hissmusiken i 35 minuter innan man lägger på för att hamna i kön på nytt.
Det värsta är när man äntligen kommer fram till en kundtjänst efter lång väntan och man ställer en fråga där man får svaret ”-Dröj kvar några sekunder så ska jag rådfråga en kollega” för att sen fastna i hissmusiken i 35 minuter innan man lägger på för att hamna i kön på nytt.
#12 😂stigen skrev:
Här kommer några goda råd om du tänker kontakta Vattenfalls kundtjänst.
- Skriv ner dom frågor som du hoppas få svar på och ha pennan lätt tillgänglig för noteringar.
- Se till att all information om din anläggning ligger tydligt framför dig.
- Ta fram mobilladdaren och anslut telefonen till laddning.
- Se till att uträtta dina toalettbehov innan du ringer.
- Välj en bekväm plats för att vänta på din tur i kön.
- Duka gärna fram något ät och drickbart för att kompensera när blodsockret går ner.
- En eller två sommarböcker att läsa gör att tiden går fortare.
- Gör en sista kontroll så att allting är på plats.
- Nu när alla förberedelser är klara så kan du ringa ”Kundtjänsten”.
- Slå på högtalarfunktionen annars kommer handen att domna bort under väntan.
- Undvik att kontrollera klockan under väntetiden för det kan framkalla stress. Om du känner stress är det bra att ha en stresskula till hands.
- Om och när du kommer fram så ta ett djupt andetag, var försiktig när du greppar telefonen så du inte av misstag bryter samtalet.
- Har du nu tur så är personen i andra luren kompetent och kan svara på frågorna.
- Annars får det bli en ny runda en annan dag.
- Dagens runda tog 1 timme och 18 minuter. Jag fick tyvärr inte svar på min fråga.
- Kundtjänst?
När jag behövde använda mig av Volvia svarade de efter 10 sekunderL lindsmik skrev:
Man bör bälja försäkringsbolag efter den hjälp man får med. Över en timme i telefon efter en olycka är inte acceptabelt.
Hoppas du bytt nu
17. Låt dem inte koppla dig vidare till en kollega, be kollegan ringa upp.
Har råkat ut för att man blir kopplad till en kollega, så väntar man 10-15 minuter i kö och helt plötsligt bryts samtalet
Har råkat ut för att man blir kopplad till en kollega, så väntar man 10-15 minuter i kö och helt plötsligt bryts samtalet
Ha ha, ja, när det här eländet började för ~20 år sedan var det riktigt komiskt när man t.ex. ringde taxi kl. 04.00 en tisdagsmorgon och fick beskedet "just nu är det många som ringer" direkt följt av någon som svarar. Det var innan man hade vant sig vid en automatisk telefonsvarare som ljuger en rätt upp i ansiktet. Nu är det snarare förväntat.tveksamt skrev:
Hade varit roligare med ett ärligt besked - "just nu är vår kundtjänst underbemannad med X personer". 😆
I vissa fall upplever jag att det går snabbare om man kontaktar en del företag via facebook. Ingen garanti dock.
Min favorit är Adobe (jag är lite småkunnig i deras programvaror) där det svenska kontoret inte har kontaktuppgifter via mejl. När man skickar en förfrågan till huvudkontoret i San Jose och ber om mejl till deras svenska representanter så har man efter en vecka haft kontakt med fem personer (via schatt och meddelande), fått flera förfrågningar om man är nöjd med resultatet på de frågor man ställer och tre besked om att de avslutar ärendet för de bedömer det som löst.
Och just det, man får två telefontider då man skall bli uppringd av dem. Men det blir man inte.
Så nu sitter jag utan mejlkontakt med det svenska kontoret. Men trevliga är de i San Jose!
Vad är det för ärenden jag har?
Ibland behöver jag veta om det finns en lösning för en del flöden när man processar tusentals PDFer från Tiff.
Ibland har jag förslag på förbättringar.
Och så har vi undrat om rabattmöjligheter för många licenser...
Men i några fall har jag fått snabba svar via deras Facebooksida på rent tekniska frågor, som när jag ville backa en version i Bridgeinstallationen.
Min favorit är Adobe (jag är lite småkunnig i deras programvaror) där det svenska kontoret inte har kontaktuppgifter via mejl. När man skickar en förfrågan till huvudkontoret i San Jose och ber om mejl till deras svenska representanter så har man efter en vecka haft kontakt med fem personer (via schatt och meddelande), fått flera förfrågningar om man är nöjd med resultatet på de frågor man ställer och tre besked om att de avslutar ärendet för de bedömer det som löst.
Och just det, man får två telefontider då man skall bli uppringd av dem. Men det blir man inte.
Så nu sitter jag utan mejlkontakt med det svenska kontoret. Men trevliga är de i San Jose!
Vad är det för ärenden jag har?
Ibland behöver jag veta om det finns en lösning för en del flöden när man processar tusentals PDFer från Tiff.
Ibland har jag förslag på förbättringar.
Och så har vi undrat om rabattmöjligheter för många licenser...
Men i några fall har jag fått snabba svar via deras Facebooksida på rent tekniska frågor, som när jag ville backa en version i Bridgeinstallationen.
