Då Ikea har leveransproblem/kvalitetsproblem så blev det en Electrolux 45 integrerad diskmaskin.
Då jag vet att Ikea har ett annat sockelmått så undersökte jag noga vad som skulle passa och fick beskedet från Electrolux att deras med sliding door skulle pass.

Nu när jag har den på plats så visar det sig att så inte är fallet och Electrolux har ändrat sig i frågan.

Men de har föreslagit att sänka diskmaskinen 23mm och montera dörren 23mm högre upp så dörren inte går i.

Är det ngn som har gjort den lösningen och isf blir det bra och snyggt?

Nu ser jag att Ikea har fått ett tillbehör som heter Behjälplig men då skulle jag köpt en diskmaskin utan sliding doors.

Tror inte du kan använda tillbehöret utan en disk med sliding door. Dom andra klarar enbart 720 luckor

D DFYD123 skrev:
Tror inte du kan använda tillbehöret utan en disk med sliding door. Dom andra klarar enbart 720 luckor
Nä Behjälplig är bara för diskmaskiner utan sliding door. Så vi skall testa det som Electrolux säger med att sänka diskmaskinen och flytta upp luckan

Jaha förlåt trodde behjälplig var det lilla tillbehöret man köpte till dom sista 23mm för att fylla ut hålet mellan disk och bänkskiva. Tittade inte...sorry

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.