Hej,

Undrar om jag skulle få lite hjälp med detta här! Värmepump fungerade jättebra men i våras ändrade vvs tekniker inställning i den cirkulationspump värmesystem från 1 til 2 för eventuellt få lite mer varmvatten i element i källare, vilket inte blev så. På den inställning 2 blir lite mer kostnad och efter då ändrade de jag själv till från 2 till 1 igen. Det som jag inte såg var att jag tror att han ändrade inställning i värmekurva eller varmvatten och då vet inte vilken inställning ska jag ha. Jag inställde på den frisiska värmegivare i rum 20,5 grader ( inte i värmepump som står 20 som standard) och då dagen efter var det vatten i duschen på morgonen inte så varmt, kanske 36 grader, nu på kvällen 46 grader. Alla element i huset var kalla vilket bruka aldrig ske . Undrar vilken inställning ska ha i den värmekurva om någon kan hjälpa till samt om det är någon annat som man ska göra.

Jag tackar i förhand!

• Display för värmepump som visar temperaturinställningar för framledning, returledning och varmvatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital kontrollpanel som visar inställningar för en värmekurva med värden för min/max temperatur och kurvnivåer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.