Har nyligen fått golvärme installerat i villa med 1 plan(120m2) och källare. i källaren står en bergvärmepump Nibe 1230 samt två element(kommer sätta in ytterligare 2 i framtiden). Jag har 9 slingor systemet och är uponors med 16mm slang. Cp är en Wilo. Den är inställd på max och Dt är bara någon grad. Kan det stämma? Borde inte pumpen dras ner en aning?
Troligen pga okunskap. Jag ser det hela tiden. Man sätter allt på fullt ös för att man tror det blir bäst så.Ola9999 skrev:
Kolla så inte bypassen är fullt öppen. Det sitter en liten plastskruv på sidan. Den bör bara vara öppen litegrann så flödet kan cirkulera även om alla ställdon är stängda.
tack för tips, bypassen ser ut att vara lite öppenL lordi skrev:
Klicka här för att svara




