Jag har stött på ett litet dilemma mitt i min renovering av ett kallgarage som jag vill göra till varmgarage. För tillfället så finns här ingen vindpapp eller isolering överhuvudtaget, ytterpanelen är relativt ny på denna väggen och vill helst inte riva hela väggen för att lägga vindpapp och lockläkt.
Finns det något sätt man kan lägga vindpapp på insidan av ytterväggen sen isolering utan att skapa mögelbekymmer?
Ytterpanelen är målad med Lasyrfärg
Finns det något sätt man kan lägga vindpapp på insidan av ytterväggen sen isolering utan att skapa mögelbekymmer?
Ytterpanelen är målad med Lasyrfärg
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 195 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 195 inlägg
Du har en sällsynt besvärlig konstruktion av ytterväggen .
De horisontella virket gör det mycket besvärligare för dig .
Spika på trälister på sidorna av de stående virket tex .
Grejen med en luftspalt är att den är öppen i ovankant - nederkant , detta utan horisontella reglar som hindrar luften att röra sig .
Grejen med en luftspalt är att den är öppen i ovankant - nederkant , detta utan horisontella reglar som hindrar luften att röra sig .
Hade man kunnat ta bort det horisontella och regla upp lite extra vertikalt istället? Hade arbetet blivit simplare? Hur hade man i så fall gått tillväga?Tomture61 skrev:
Du har en sällsynt besvärlig konstruktion av ytterväggen .
Hade inte tänkt ha något fönster alls i garaget.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 195 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 195 inlägg
Tror att den bästa lösningen för dig är att tyvärr lossa på ytterpanelen och spika på läkt , som skapar en luftspalt .TinkerTailor skrev:
Klicka här för att svara