Det är så att jag vill installera en videodörrklocka men jag vill bara höra med någon här om detta kommer vara hyffsat lätt eller om jag måste ha hit en elektriker vilket jag självklart helst vill slippa.

Den klockan jag vill köpa är denna https://www.computersalg.se/i/6212536/arlo-video-doorbell-videosamtalssystem-trådlös-wi-fi-1-kamera-er

Jag var bifogat bilder på det som finns installerat i huset just nu.

Så vad säger ni. Är detta något som jag skulle kunna ordna med själv? Observera att jag alltså vill att den vanliga klockan i huset ska plinga när någon ringer på videodörrklockan.

Honeywell-termostat på en texturerad orangebrun trävägg med skugga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Demontage av ringklockmekanism med exponerade trådar och kretskortsdelar på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
K. L
  • Laddar…
Vad jag läst så verkar Arlo kräver mer än 8-16V som din Honeywell produkt erbjuder

N Nucky skrev:
Vad jag läst så verkar Arlo kräver mer än 8-16V som din Honeywell produkt erbjuder
Så här står det i bruksanvisningen jag hittar på nätet: Voltage between 16V AC and 24V AC, and a 10VA transformer

Betyder det att 8-16V är för lågt då trots att min går upp till "lägsta kravet" som Arlo har?

Jag ser föresten att Googles Nest Doorbell kräver "12 V AC till 24 V AC, 8 VA transformator och ansluten dörrklocka".

Skulle denna fungera bättre för mig som har 8-16 V tror ni?

Du kan nog få en del oönskade beteenden från klockan om den ej får krämen som behövs.

Försök att chatta/ringa Arlo supporten och hör dig för om vad dom har att säga

• Gilla
Prophet85
  • Laddar…
Mät vilken spänning din transformator levererar så slipper du gissa och spekulera.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.