Produktutveckling kallas det. (y)
 
vad händer om man installerar den själv och ignorerar bolaget som kontaktar en , man säger att den inte har blivit installerad än ?
 
Prova... Sen rapporterar du här hur det gick.
 
tyvärr inte aktuellt men är lite nyfiken på vad som händer
 
Jag ser det som att man fick ett erbjudande från ett företag som Jula samarbetar med. Sen är det valfritt om man vill tacka ja till erbjudandet eller inte. Jag har iallafall inte skrivit på några bindande avtal.
 
C cazet skrev:
vad händer om man installerar den själv och ignorerar bolaget som kontaktar en , man säger att den inte har blivit installerad än ?
Jag sa att väggen där den ska sitta är inte klar än, jag återkommer. "OK, inga problem!" var svaret
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
M
Vad ni myglar och håller på:D. För att citera Greta ”who dare you!”:cool:
 
  • Gilla
  • Haha
kest och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja, det är för klimatets skull som jag övergick från direktverkande el till en värmepump.
Jag hoppas att Greta blev glad.

Sen tycker jag personligen inte att det spelar så stor roll vem det var som tryckte ihop min snabbkoppling.
 
  • Gilla
kest och 2 till
  • Laddar…
Ni som har såna där Qlima. Funkar dom inte alls under -15 eller funkar dom bara sämre?
 
  • Gilla
thomasse och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Funkar bra för mig.
Antagligen får den, som alla andra luftvärmepumpar, sämre COP med sjunkande lufttemp. Det följer bara fysikens lagar helt enkelt.

Men jag loggar inte temperaturer och elförbrukning, så jag har inga siffror att ge.
 
M
Naturligtvis så ger den mindre värme men jag tror inte att min går under cop 2 iaf. Detta enligt mina högst ovetenskapliga tester med en värmefläkt på 2kw som brummat några timmar under avstängd pump och sedan tvärtom, fläkt av pump på. Min drar 900w som mest.
 
Ja termodynamikens huvudsater har den karaktären.

Ok då kanske det är lönt o prova.
 
A andersda skrev:
Ni som har såna där Qlima. Funkar dom inte alls under -15 eller funkar dom bara sämre?
Jag köpte en Qlima ifjol som sitter i 50m2 garage och som går på 10 gradersläget. Inga temperaturer under förra vintern verkade anstränga den nämnvärt (-23 som kallast) dock går den väldigt "lätt" när den håller 10 grader, kan tänka mig den behöver kämpa hårdare för att hålla inomhusklimat, nånannan kanske får fylla i info om det.
 
Redigerat:
  • Gilla
andersda
  • Laddar…
L William85 skrev:
Jag köpte en Qlima ifjol som sitter i 50m2 garage och som går på 10 gradersläget. Inga temperaturer under förra vintern verkade anstränga den nämnvärt (-23 som kallast) dock går den väldigt "lätt" när den håller 10 grader, kan tänka mig den behöver kämpa hårdare för att hålla inomhusklimat, nånannan kanske får fylla i info om det.
Samma uppfattning jag har med min jula pump i garaget.
 
  • Gilla
andersda
  • Laddar…
10 grader duger mer än väl för mitt garage.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.