Tjena. Har ett Uponorsystem som jag skulle vilja koppla in i mitt garage. I garaget har jag tre slingor.
Jag har tre stycken "Uponor Varioplus styrdon". 1 Reglercentral och 2 stycken termostater.
Jag har elektricitet framdraget till stället där min shuntgrupp sitter. Att ansluta styrdonen till reglercentralen verkar vara "överkomligt" men det jag inte kan hitta någon information om är hur man monterar styrdonen på själva ventilen (shunten?)

Om jag rycker lite försiktigt kan jag få av den röda ventilen. Då blottläggs någon form av vit plast. Ska styrdonen skruvas fast "över detta" eller ska det bort mer saker? (För om svaret är JA på denna fråga är mina styrdon inte av rätt sort)
Vore supertoppen om någon kunde länka till en guide eller instruktion hur man installerar dessa styrdon då jag inte hittar något relevant.

Tack på förhand.
MVH
John
Jag har tre stycken "Uponor Varioplus styrdon". 1 Reglercentral och 2 stycken termostater.
Jag har elektricitet framdraget till stället där min shuntgrupp sitter. Att ansluta styrdonen till reglercentralen verkar vara "överkomligt" men det jag inte kan hitta någon information om är hur man monterar styrdonen på själva ventilen (shunten?)

Om jag rycker lite försiktigt kan jag få av den röda ventilen. Då blottläggs någon form av vit plast. Ska styrdonen skruvas fast "över detta" eller ska det bort mer saker? (För om svaret är JA på denna fråga är mina styrdon inte av rätt sort)
Vore supertoppen om någon kunde länka till en guide eller instruktion hur man installerar dessa styrdon då jag inte hittar något relevant.

Tack på förhand.
MVH
John
Jag pudlar och inser att dessa skruvas "där nere". Men efter att ha läst i denna guide.
https://www.vvs-klimat.se/dokument/VVS Handboken Edition 4 golvvarme.pdf
Inser jag att jag kanske måste reglera flödet (Den röda ratten) beroende på slingans längd. Spontant känns det som om detta inte är något för en lekman. Bör jag kontakta min rörmokare (Som påstår att det där - det borde jag klara att göra själv).
https://www.vvs-klimat.se/dokument/VVS Handboken Edition 4 golvvarme.pdf
Inser jag att jag kanske måste reglera flödet (Den röda ratten) beroende på slingans längd. Spontant känns det som om detta inte är något för en lekman. Bör jag kontakta min rörmokare (Som påstår att det där - det borde jag klara att göra själv).
F Fp730a skrev:Jag pudlar och inser att dessa skruvas "där nere". Men efter att ha läst i denna guide.
[länk] Handboken Edition 4 golvvarme.pdf
Inser jag att jag kanske måste reglera flödet (Den röda ratten) beroende på slingans längd. Spontant känns det som om detta inte är något för en lekman. Bör jag kontakta min rörmokare (Som påstår att det där - det borde jag klara att göra själv).
Har du inte ett uponor smartix styrdon? Då ska man väl inte behöva reglera flödet (de röda rattarna).
Klicka här för att svara

