Vi har börjat fundera på vilka alternativ vi har vad det gäller att installera en ny kamin i vardagsrummet. Kaminen som fanns där tidigare tog upp väldigt mycket plats i rummet och vi vill helst undvika att ha något som sticker ut mycket i rummet. Här nedan kan ni se hur det ser ut för tillfället vid murstocken:

Vardagsrumsvägg med en ren murstock mitt i, dekorerad med en rund väggdekoration och en planta på en hylla uppe till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum med soffa, bord och trägolv, murstock på höger sida och brädor framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har kikat lite på insatskaminer, men måste man då bygga ut murstocken? Jag tror jag tänker mig något i stil med nedanstående bild där man har kaminen direkt i väggen. Frågan är om detta är ens möjligt?

spisinsats-contura-i7.jpg

Vad tror ni att vi har för alternativ för den lilla ytan? Har ni några förslag? :giggle:

För den som är nyfiken eller har samma funderingar så har vi varit i kontakt med ett företag som rekommenderade Contura 330G. De tror att det ska gå bra att installera kaminen i den befintliga murstocken (håller tummarna!). Vi kommer kika närmare på detta tillsammans med dem vid ett hembesök (y)

https://www.contura.eu/sv-se/kaminer/braskaminer/Contura-330G-_-3731

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.