Ni är grymma, stort tack för all hjälp!
 
  • Gilla
WarHawk
  • Laddar…
W
Krilleman Krilleman skrev:
Vill du dela med dig hur något ska monteras, så gör det korrekt!
Finns gränser för nörderiet i min värld :)
 
Krilleman
Men varför bidra med halvdana svar, så det kanske blir rätt på första försöket?
 
W
Drar man lite till efter knäppet så blir det tätt.
 
Krilleman
Tätt är inte alltid samma sak som rätt.
 
W
Det går ju att dividera om detaljer in i absurdum. Aldrig sett en rörmokare som räknar varv på kopplingar. Jag kallar det överkurs.
 
W WarHawk skrev:
Det går ju att dividera om detaljer in i absurdum. Aldrig sett en rörmokare som räknar varv på kopplingar. Jag kallar det överkurs.
Rätt varv = rätt åtdraget :D
 
Krilleman
Överkurs eller ej, det får stå för dig.

Diskussionen ang rätt eller fel finns ju inte när det står i klartext hur man ska göra.
 
W
Krilleman Krilleman skrev:
Överkurs eller ej, det får stå för dig.

Diskussionen ang rätt eller fel finns ju inte när det står i klartext hur man ska göra.
Handlar om hur stor roll det spelar vad som är rätt eller fel i det specifika fallet. Om du dragit rätt mängd varv och det droppar drar du inte åt kopplingen mer då? Om ja, har du gjort fel då?
 
*Suck*
Köpte en sådan förminskning som du länkade Krilleman men när jag skulle skruva av den andra muttern så sitter den fast hårt. Försökte få loss den men verkar som att klämmekaniken har fastnat bakom flensen på flexpex-röret. Har inte så mycket verktyg men försökte få loss det utan någon större framgång. Tröttnade och skruvade tillbaka det som det satt igen.

Frågan är ju om man orkar fortsätta bråka med den där eller om det bara är att låta det vara :thinking:. Har ju hållit tätt i ett par veckor redan.. drog runt lite toalettpapper runt där nu som jag tänkte övervaka för att se så att det inte är någonting som kommer ut.
 
Krilleman
Tråkigt läge, då får du behålla det som det sitter. :worried:
 
Krilleman Krilleman skrev:
Tråkigt läge, då får du behålla det som det sitter. :worried:
Ja det får bli så.. får hålla lite koll bara första veckorna tänker jag.

Passar på att fråga en till grej :). Skulle precis koppla på diskmaskinen, på bauhaus sa de att jag behövde den här kopplingen på bilden och det tycks ju passa bra, men det läcker upptill när jag släpper på vattnet, har provat att dra om ett par gånger. Behöver jag någon sorts tätning för detta eller gör jag bara fel?
Hand håller en vattenanslutning till diskmaskin med synlig packning som möjligen behöver tätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Koppling mellan diskmaskinslang och vattenkran som läcker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
  • Gilla
icengaard
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Du verkar ha fått en helt vanlig bussning 20x15. Den måste tätas med lin+locherpasta.

Jag brukar alltid rekommendera en bussning med planpackning till detta. Mycket bättre!

Finns på Biltema, 87-225.
[länk]

Även på Bauhaus, men dyrare.
[länk]

Säljare på byggladorna har inte alltid koll...
Snyggt, tack!

Får bli en sväng förbi biltema.

Nej stämmer verkligen som du säger, ibland har man tur och snackar med någon kunnig och ibland bommar man ordentligt...

Det här forumet finns ju i alla fall! (y)(y)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.