Hej

Går i tankarna att nu sätta in en kassett i befintlig öppen spis.
Sotaren var här och provtryckte för ca 1,5 år sedan och vart imponerad över hur välbyggd murstocken var osv.
Vi fick grönt ljus och sedan dess har vi myseldat lite då och då.

Nu har vi bott här ca tre år och det är dags att sätta in en kassett, så vi får lite nytta av värmen också :)
Sotaren nämnde när han var här att det i princip "bara" var att skicka in kassett utan att vare sig glidgjuta eller sätta rör. Så fin tyckte han att pipan var?
Håller på och jagar sotaren för att samtala lite kring detta, men han är svår att få tag på och imorgon tänkte jag besöka en kaminbutik och kika lite. Hade varit kul att ha lite på fötterna innan jag kommer dit.

Vad säger forumet om att installera en kassett utan att göra mer ingrepp på själva pipan?
Huset är byggt 56 och har självdrag.

Mvh Hyveln

• Vitmålad öppen spis i ett hem med vedträn och aska synlig i eldutrymmet, redo för installation av kassett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy inuti en ren och välbyggd öppen spis redo för installation av kassett.
    Skapa konto
  • Tittar ner i en ren och välvårdad öppen spisets skorsten, sugestion av installation av kassett.
    Skapa konto
Nu har vi tagit in offert på Jötul F620. Finns det någon som kan dela erfarenheter angående denna?
Onekligen en rejäl pjäs, även gott om effekt.
Frågor som jag har är: är den värd sina pengar? Finns det bättre produkt för samma pengar?
Ger dom utlovad effekt?
Håller denna kassett över tid?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.