1 423 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Installera FTX - skippa källaren?
Har haft två entreprenörer här som båda föreslagit att skippa ventilation av källaren då det i så fall behöver byggas schakt ner dit.
Källaren är oinredd och vi använder den som tvättstuga och för förvaring. Har en avfuktare där som går när det är som allra fuktigast på sommaren. Inga direkta problem annars men utan avfuktaren hände det ibland att det luktade lite funky när det var som fuktigast. Radonet är ca 200 där nere men det är ju oinrett så ingenstans vi är längre stunder.
Hur skulle ni gjort, accepterat förslaget eller lagt ca 10 tusen extra för att få ner ventilation även till källaren..?
Källaren är oinredd och vi använder den som tvättstuga och för förvaring. Har en avfuktare där som går när det är som allra fuktigast på sommaren. Inga direkta problem annars men utan avfuktaren hände det ibland att det luktade lite funky när det var som fuktigast. Radonet är ca 200 där nere men det är ju oinrett så ingenstans vi är längre stunder.
Hur skulle ni gjort, accepterat förslaget eller lagt ca 10 tusen extra för att få ner ventilation även till källaren..?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Vi har bara ftx i vår källare (du får fråga föregående ägare om varför). Det gör att det inte luktar. I ett av rummen som inte har direkt indragen ventilation behöver vi de fuktigaste månaderna köra lite avfuktare också. Hade det vara kostat 10000 kr extra hade jag lätt installerat ftx.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden