Tjenare! Tidigare ägare tog bort vattenburen radiator när de byggde bastu, vilket nu leder till att det är kallt vintertid i badrummet. Tänkte först sätta in ett nytt smalare element men kom sedan på den briljanta idén att inställer en handdukstork istället. Det blir varmt i badrummet och vintertid får jag även en varm handduk efter duschen, win-win!

Så där är draget vattenburen värme, som ni kan se på bilden. Tror det är 1-rörssystem, men är ingen expert 🙃
Tror ni jag kan köra på samma radiatorsventil eller borde jag skaffa något annat? Vad mer behöver jag för att kunna ansluta 1-rörssystem till handdukstorken?
Tips mottages tacksamt!

• Handdukstork, inplastad och placerad mot kaklad vägg i hörn av badrum med synlig rörledning för vattenburen värme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenburen handdukstorks kopplingar i närbild, omslutna av skyddande plastfilm på träbakgrund.
    Skapa konto
  • Handdukstork med vattenburen värme och radiatorsventil, del av badrumsrenovering för ökad värme och komfort.
    Skapa konto
  • Värmeventil för vattenburen radiator med två kopparrör synliga på ett kaklat badrumsgolv.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.