Funderar över om det är möjligt utan att höja huvudsäkringen. Har i dag 3x16 amp.
Huvudorsaken till funderingen är att vi har en 60 meter lång värmekabel i vattenledningen som är i gång 15 minuter varje timme vintertid. Har den på separata säkringar på eltavlan men när den slår till drar den 15-20 amp någon sekund innan stabilisering.
Skulle det kunna fungera tillsammans med övrig elförbrukning, luftvärmepump, spis etc., med en laddare med lastbalansering?
Vi behöver inte ladda med så hög effekt men helst inte i vanligt uttag.
Sommartid antar jag att det inte skulle vara några problem.