1 340 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Installations-FAQ?
Borde det finnas en installations-FAQ? Med svar på frågor som
Får man koppla 3 FK och en EK i Torix?
Får man dra EKLK i VP-rör?
Vilken kabel skall jag ha från huset till mitt garage och hur kan jag gräva ner den?
Det finns vad jag vet inga FAQ:er på ByggaHus-forum alls. Medveten strategi från ägarna?
Eftersom man inte får dra en endaste kabel om man inte är vederbörligen certifierad, är en installations-FAQ meningslös och/eller farlig?
Får man koppla 3 FK och en EK i Torix?
Får man dra EKLK i VP-rör?
Vilken kabel skall jag ha från huset till mitt garage och hur kan jag gräva ner den?
Det finns vad jag vet inga FAQ:er på ByggaHus-forum alls. Medveten strategi från ägarna?
Eftersom man inte får dra en endaste kabel om man inte är vederbörligen certifierad, är en installations-FAQ meningslös och/eller farlig?
jag försökte att stsrta en faq tråd och fyllde på med lite info, men den försvann ut i forummörkret.
För att den skulle få lite "trovärde" bör den nog skötas av nån som har full koll, om inte är det nog lätt att det blir del o halvsanningar. Det sällan som ett svar är det rätta, för det är nästan alltid massor av "varianter"som kan vara rätt, beroende på omständigheterna.
Dessutom bör det vara skrivet så att INGEN kan börja och tolka "råden" till sin "fördel" vilket verkar vara rätt vanligt.
Dessutom bör det vara skrivet så att INGEN kan börja och tolka "råden" till sin "fördel" vilket verkar vara rätt vanligt.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Vissa frågor kommer ju för jämnan, t.ex. behövs pottor till spottar, hur många spottar behöver jag i min hall på x m2, byte/inkoppling av spis, områdesindelning i badrum etc.
Jag försökte mig på en klistrad FAQ i verktyg och maskiner med svar och länkar till tidigare diskussioner i ofta ställda frågor, men det blev ingen vidare minskning av inlägg om standardfrågorna "vilken är den bästa sticksågen" osv.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 922 inlägg
Det vore ju bra med en FAQ, man vem har tid att underhålla den?
Man kan istället se hela forumet som en FAQ om vi alla tänker på att infoga bra taggar, rubriker eller "sökord" i texten så att trådarna går att hitta. Kanske en sammanfattning i slutet på röriga trådar också.
Och ja, google funkar ofta bättre än den inbyggda sökfunktionen...
Man kan istället se hela forumet som en FAQ om vi alla tänker på att infoga bra taggar, rubriker eller "sökord" i texten så att trådarna går att hitta. Kanske en sammanfattning i slutet på röriga trådar också.
Och ja, google funkar ofta bättre än den inbyggda sökfunktionen...
Klicka här för att svara