Jag skall sätta in nytt kök och har fått ett pris om 120 000 av Puustellii. De "bjuder" på att sätta upp det. vilket skulle kosta 20 000. Brukar leverantörer detta? Vad kan det vara värt?
Tittade hos Noblessa där drog de av 6% på priset om de inte satte upp. Och där skulle motsvarande kosta ungefär 80000

På Noblessa har montören cirka 2 dagar på sig att slänga upp köket.
2 dagar.... Ett normalt kök tar 1 till 1 1/2 vecka att sätta. Jag undrar hur
slarvigt det blir??? Pussteli köket har en mer realistisk budget..
Sen vet alla och det har även disskuterats här på forumet att ingen gör något gratis, självklart är även "fria monteringar" inbakade i priset..precis som när säljaren säger i slutändan att ja så får du 40 000,00 i rabatt. Ingen företag kan lämna alla dessa rabatter om de inte är inlagda från början..Påslagsrabatter heter det..
Kom ihåg att du får alltid vad du betalar för. Med fria monteringar
menas att de slipper undan konsumenttjänstlagen, eftersom de säger att de är gratis kan du inte klaga på dem heller..
Betala hellre lite mer för att få ett bra kök och en bra montering där du också har svart på vitt att du betalt för en montering som skall utföras på ett fackmanamässigt sätt..

Nu beror det mycket på vad som ingår och hur stort köket är. Men är väggarna lodräta och raka så bör en van montör lätt montera ett kök på två dar.
Har man 1 till 1½ vecka på sig kan man ta rejäla fikapuser. Eller så ingår det kakling, golv, vvs, målning, tapetsering, eldragning etc.

Ja nu blir det uppsatt, och ingående i priset. Det tar ju ändå ansvar för mått och att det går att sätta upp som tänkt, så det blir nog bra. Det blev väl inte gratis precis, men jag känner mig nöjd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.