Hyresvärden var här och satte in ny blandare och rör och då passade jag på att ta ut den gamla bänkdiskmaskinen och köpa mig en ny.
Nu när jag skall installera den inser jag att det inte ser ut som innan där nere.
Vad som gör mig förvirrad är framförallt hur jag skall få loss bulten som hantverkaren satt på vattenslangen. Den sitter stenhårt och jag har försökt med skiftnyckel utan framgång (bara vrider i mitt grepp / slangen roterar).
Sedan är frågan vilket hål avloppet skall kopplas på. Hantverkaren har satt en tejp på ett av hålen där uppe, eller så är det hålet på sidan?
Tack på förhand
Nu när jag skall installera den inser jag att det inte ser ut som innan där nere.
Vad som gör mig förvirrad är framförallt hur jag skall få loss bulten som hantverkaren satt på vattenslangen. Den sitter stenhårt och jag har försökt med skiftnyckel utan framgång (bara vrider i mitt grepp / slangen roterar).
Sedan är frågan vilket hål avloppet skall kopplas på. Hantverkaren har satt en tejp på ett av hålen där uppe, eller så är det hålet på sidan?
Tack på förhand
Du måste ha två nycklar. För det är väl en utbyte gänga med div på. Du kan inte hålla i slangen. Jag gissar att anslutningen på sidan passar bäst. Kolla dimentionen på avloppslangen.
Du måste hålla emot på den smala delen också! (Röd pil)
Och lossa på locket (grön pil)
Det har antagligen suttit en gammal diskmaskin på den tejpade anslutningen. Kolla först om din avloppsslang passar på denna eller om du behöver borra upp blindbotten på sidoanslutningen.
Och lossa på locket (grön pil)
Det har antagligen suttit en gammal diskmaskin på den tejpade anslutningen. Kolla först om din avloppsslang passar på denna eller om du behöver borra upp blindbotten på sidoanslutningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack! Tog bort tejpen och avloppslangen passad bra där, dock blir det ju en väldigt "lång/vertikal väg" för maskinen att pumpa vattnet, men det borde väll inte vara något problem för en ny maskin.
Skall gå och fixa en till skiftnyckel så jag kan få upp bulten som täpper till vattnet, sedan är det bara att diska hoppas jag
Skall gå och fixa en till skiftnyckel så jag kan få upp bulten som täpper till vattnet, sedan är det bara att diska hoppas jag
Klicka här för att svara